מדריך להלוואות חוץ בנקאיות

מדריך להלוואות חוץ בנקאיות – מה צריך לדעת? הלוואה חוץ בנקאית כשמה כן היא. מדובר בהלוואה שנלקחה מגוף אחר שאינו הבנק. כמו כן רישומי ההלוואה לא יופיע בשום מסמך רשמי כלשהו של המדינה. גופים חוץ בנקאיים אשר מעניקים הלוואות הם לדוגמה: חברות האשראי, חברות ביטוח והשקעות, אנשים פרטיים – חלפנים כגון שוק אפור, חברות למימון ישיר ועוד.

לצורך הקטנת ממדי הפעילות של השוק האפור בארץ, קיים חוק האשראי בארץ. חוק זה מאפשר רמת שקיפות גבוהה יותר בין הלקוח המלווה לבין הגוף המלווה ולהיפך. לדוגמה: תחול חובה על הגופים המלווים  לספק ללקוחותיהם הלווים את כל הפרטים הנחוצים ובנוסף לך גובה הריבית שהם יהיו רשאים לגבות מהלקוח יוגבל וכן יהיה קיים פיקוח מצד המדינה על הנושא. מהצד השני, המדינה תנהל מאגר רישום על כל אחד מאזרחי המדינה, בו חברות המימון יוכלו לקבל את המידה הפיננסי אודות הלקוח שלהם. הנתונים אשר יופיעו במאגר יהיו: היסטורית האשראי, היקף הנכסים והביטחונות של אותו האדם (אשר מעידים על יכולת החזר ההלוואה של הלקוח) ועוד. זהו מידע אשר יהיה חשוף בפני כל הגופים הפיננסיים כגון: בנקים, חברות ביטוח ומימון, חברות האשראי וכד'. כל הפעולות האלו ננקטו על ידי המדינה על מנת לבלום את התפתחותו של השוק האפור וזאת כדי להגן על קהל הלקוחות הלווים מפני תשלום ריביות בלתי הגיוניות ולעיתים גם מפני מקרי אלימות.

מדריך להלוואות חוץ בנקאיות – מה ההבדל בין הלוואה חוץ בנקאית לבין הלוואה מהבנק?

בכדי להבין את ההבדל יש להבין תחילה מתי פונים אנשים לקבלת הלוואה חוץ בנקאית. רוב הפניות להלוואה חוץ בנקאית נעשות כאשר מערכת הבנק מסרבת להעניק הלוואה ללקוח, כלומר היא אינה מוכנה להעניק אשראי ללקוח. רב הלקוחות במדינתנו נאלצים לצרוך בסכומים הגבוהים בהרבה מיכולת המימון האמיתית שלנו. אלו בדיוק המקרים בהם אנו צוברים כמות גבוהה של חובות. במקרים אלו יחפשו הלקוחות מקורות מימון אלטרנטיביים.

הלוואות בנקאיות –  הן הלוואות מהבנק שהינו גוף אשר מכיר אתכם ויודע היטב מהי היכולת הכלכלית שלכם ולכן גם יודע מהי היכולת שלכם בכל הנוגע להחזר ההלוואה. מבחינת הבנקים ההלוואות שהם מעניקים הן בעלות סיכון נמוך יחסית ולכן גם הריביות שהם דורשים יהיו נמוכות יחסית.

הלוואות חוץ בנקאיות – הלוואות אשר מוענקות על ידי גופים פיננסיים כגון: חברות אשראי, חברות ביטוח וכד'. לרשותם של גופים אלו עומד פחות מידע אודותכם מאשר לבנקים, לכן הלוואות אלו הן בעלות סיכון גבוה יותר עבור הגופים המלווים. מסיבה זו גובה הריבית שידרשו יהיה גבוה יותר יחסית.

מדריך להלוואות חוץ בנקאיות

מאמרים נוספים

קבלו מזומן תוך 30 דקות

פשוט ממלאים פרטים, סורקים צ'ק ונציג של פרסונל פיננסים מגיע עם מזומן תוך 30 דקות

פרסונל פתרונות פיננסים

פרסונל פתרונות פיננסיים נותנים שירות לחברות ועסקים. החברה הוקמה מתוך צורך ממשי של עסקים לקבל אשראי נוסף לצורך גדילת העסק.
אנו בפרסונל מאמינים בעסק שלך ומעוניינים לתת לך את מיטב הפתרונות הפיננסים על מנת שנוכל לאפשר לך לגדול ולצמוח.

שירותים נוספים